Rahvusvahelised konteinerveod

FCL (Full Container Load) on mereveo teenus, mille puhul kaup on laetud konteinerisse, mis on vaid ühe kauba/saatja või saaja käsutuses. Üldjuhul laetakse konteinerid saatja poolt saatja asukohas ning seejärel toimetatakse need meritsi, raudteel või veokitega lõppsihtkohta.

FCL KONTEINERITE SPETSIFIKATSIOONID

Lisaks tavapäraselt kasutuses olevatele 20' DC, 40' DC ja 40' HC merekonteineritele kasutatakse ka teisi konteinerite liike nagu 45 'High Cube, Open Top ja Flat Rack suuruses 20' ja 40 ' jne. Viimaste saadavus võib olla siiski piiratud ja sõltub laevaliini või vedaja varustatusest.

KASULIK INFO

Üldlevinud võimalus on, et rendite oma kauba transpordiks merekonteineri laevaliinilt/vedajalt. Sellisel juhul on oluline, et pärast konteineri vabastamist sihtsadamas tuleb konteiner tagastada laevaliini/vedaja konteinerterminali (CY) kindlaksmääratud aja jooksul.
Üks vähemlevinud võimalus on kasutada Shipper Owned Container (SOC) – saatja omanduses olevaid konteinereid. Viimane tähendab, et ostate lähtesadamas endale mereveoks vajaliku konteineri. Seejärel on konteiner teie vara ja te ei ole kohustatud seda laevaliinile tagastama. Pärast konteineri tühjakslaadimist võite selle edasi müüa, kasutada ladustamiseks, hävitada jms.
Konteineri saabumisel sihtsadamasse on seatud sadamaterminalis hoiustamisele ajalised piirangud. Olenevalt sihtsadamast ulatub vaba konteineri hoiustamise aeg 7-14 päevani. Seetõttu on otstarbekas alustada ettevalmistusi tolliprotseduuride ja laadimise korraldamiseks juba enne konteineri tegelikku sihtsadamasse saabumist.
Konteineri väljastusel ekspordiks kehtivad samasugused ajalised piirangud kui impordil.

KAUBA SAATEDOKUMENDID

Rahvusvahelise mereveosaadetise puhul on oluline, et kauba saatja vastutab korrektse dokumentatsiooni esitamise, kauba kirjelduse ja legaalsuse eest.
Laevaliini/vedaja mereveo lastikiri on lõplik dokument, mis tõendab kauba omandust ning võib sisaldada klausleid 'SHIPPER'S LOAD AND COUNT' ja 'SAID BY SHIPPER TO CONTAIN'. See tähendab, et laevaliin/vedaja või ekspedeerija, kes vedajat esindab, ei vastuta informatsiooni eest, mis puudutab kauba sisu.

Kohustuslikud dokumendid, mis rahvusvahelise mereveo puhul peavad olemas olema:

Mereveo lastikiri – sisaldab infot kauba marsruudi kohta, saatja, saaja, kauba kirjeldust jne; väljastab veokorraldaja/NVOCC.

Faktuurarve ehk kommertsarve – sisaldab kauba täielikku kirjeldust ja müügihinda; väljastab kauba saatja/müüja.

Lisadokumendid sõltuvalt kaubast ja päritoluriigist:

Pakkeleht – kauba kirjeldus: tükid, kaalud ja pakkematerjalid;  kauba saatja/müüja.

Fumigatsiooni sertifikaat – vajalik tõendamiseks, et puidust kauba- ja pakkematerjalid on kuumtöödeldud ja nakkusevabad; nakkustest.

Lisadokumendid – päritolusertifikaat, ohtlike ainete deklaratsioon jms.

Küsi parimat pakkumist!